Thursday, August 4, 2011

mari bercerita part 1

petang-petang ni.. rasa sangat malas untuk membuat kerja... acctually dah siap pun..cuma kerja2 editing..entah la.. beberapa hari dah tertangguh... saya sangat2 malas.. sebb melayan jiwa nan lara.. uwaaaaaaa....uwa.... marsu pi lami ku... 

ok..ok.. stop it... hari ni saya rasa nak cerita pasal... RAMADHAN...dan HARI RAYA....saya ni tergolong dalam perempuan yang tak reti masak...ahaks!! bukan la mksdnya tak reti langsung... tp tak la sedap mana kalau dibandingkan dengan mak aku masak....

so dipendekkan cerita.. saya mula-mula buat biskut raya.. tahun 2003.. msa ni umur baru 18 tahun...(mangga muda lagi) ahahah... saya buat sendiri tau..tanpa campur tangan mak saya... tapi..buku resepi ada kat tepi..kalau tak..tak jadi juga la..ehehe

reason why? coz saya nak bgi orang yang saya sayang rasa biskut dr tangan saya sendiri..masa tu dia kat johor... dia tak balik raya tahun tu... BF?? hmmm bukan..cuma dia ex BF sy.. ya... sayang sayang dia 7 tahun tau, and we be friend until now.. sebb dia la saya belajar buat biskut..  dia punya lah suka..tahun depannya sy buat lg tuk dia.. tapi semua hbis sebelum raya..ahaha.. ye lah bukan bnyk mana pun mmpu saya pos kat dia.. 

pengalaman tak leh lupa lak.. ahaha seminggu saya buat projek buat biskut.. semata2 taknak mak beli kat kedai..kat kedai tak sedapppp.. nak buat juga... dah siap.. bole lak saya DEMAM.. deman teruk pulak tu..adui.. terus mak n macik gelak kan sy..ahaha.. tp pendek kata.. badan sy tak kuat.. lemah.. sbb sy tak sihat mana pun.. tak cam orang lain..

tapi tahun ni... cam tak leh la pulak saya nak buat semua tu... balik raya pun tak sure lagi.. hmmm apa2 pun..tetap nak buat biskut jugak... 

p/s: mood tgh cari2 resepi..eheheheh


pic tahun 2009.. semangat tuh...sampai malam duk buat... :)

No comments:

Post a Comment